torsdag 29 september 2011

I väntan på Kummel

Idag stekte jag Kummelrygg i ugnen. Den serverade jag med Romanescopuré och brynt smör som kallnat och vispats upp med en yttepytteskvätt vitvinsvinäger.

Detta ska jag försöka göra ett seriöst inlägg av imorgon, men ikväll ska jag jag bara diska och skriva det här kortare inlägget. Klockan hinner nämligen alltid bli så förbannat mycket framåt kvällen.

Men jag vill ändå ta mig tid att uppmärksamma följande märkliga grej, som jag hittade i charken på "ICA Bea" vid Svedmyra.



Det rör sig alltså om någon slags skinka, som rökts under kraftfulla former av flator. Hur det här har gått till rent praktiskt försöker jag fortfarande klura ut.

Bäst just nu: Tredagarshelg!

Sämst just nu: Johan Stael von Holsteins uttalande i "Debatt": "På mina barns skola finns 90 olika nationaliteter, men där finns ingen rasism". Nä, för att det är en massa välbeställda diplomatungar i slips. Ärkenöt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar